Cliëntenraad
Bij Levéo vinden wij het belangrijk dat (ouders van) onze cliënten kunnen meepraten over de zorg en ons beleid. Zij behartigen namelijk de gezamenlijke belangen van onze cliënten. Daarom richten wij een cliëntenraad op. De cliëntenraad is een formeel overlegorgaan en een gesprekspartner van de directie van Levéo voor alle zaken die belangrijk zijn voor de cliënten. Ook mag de cliëntenraad ongevraagd advies uitbrengen over zaken die zij zelf belangrijk vindt.
Doel van de cliëntenraad
Samen stemmen wij de zorg van Levéo nog beter af op de
wensen en behoeften van cliënten. De cliëntenraad heeft
instemmings- en adviesrecht:
- Het instemmingsrecht zorgt dat de stem van de cliënt gehoord wordt bij beslissingen die directe invloed hebben op hun zorg en welzijn.
- Het adviesrecht zorgt dat de cliëntenraad mag adviseren. Dit kan op verschillende thema’s als communicatie, bereikbaarheid en veiligheid.
Meningen delen
Tijdens de bijeenkomsten mag ieder lid zijn of haar mening delen over onze zorg, hierin vertegenwoordig je zoveel mogelijk de achterban. Besproken adviezen en voorstellen leggen wij aan de directie voor. Zij geven altijd een terugkoppeling op de adviezen en voorstellen en sluiten soms aan bij de bijeenkomsten.
Veiligheid
Veiligheid op alle vlakken staat bij ons hoog in het vaandel. Wij borgen dat de cliëntenraad een veilige plek is om jouw mening te delen over onze zorg en onze organisatie. We gaan hier vertrouwelijk mee om en zorgen dat dit geen negatieve invloed heeft op het contact en de zorg die jij nu krijgt.
Wil jij meer informatie over de cliëntenraad? Of wil jij je aanmelden? Neem dan contact met ons op via de mail: clientenraad@leveo.nl